kolmapäev, 8. veebruar 2017

Universiaad on läbi! Aitäh universiaad!

Universiaad on selleks korraks läbi. Veebruarikuine Almatõ aga näitas sportlastele ja külalistele oma karmi ja muutliku palet. Eelmine nädal oli linnas kaks tugevat lumesadu ja külmakraadid ei tahtnud sugugi järgi anda: öösel  rohkem kui -20°C  ning päeval külma 10-13. Teisipäeval tuli esimene sahmakas lund ja reedel vastu laupäeva sadas korraga maha rekordiliselt 25 cm lund. Aga lumekoritus oli tasemel! Üks linnakodanik kirjutas oma facebooki lehel tänukirja universiaadile, mida kajastas ka kohalik uudiste lehekülg nur.kz. pealkirja all „Külalislahkuse imed“: „Ma olen tänulik universiaadile! Ma olen tänulik sellele kui Almatõ elanik.... Miks? Sellepärast, et meie linna tänavad muutusid ideaalselt puhtaks kohe järgmisel päeval peale tugevaimat lumesadu ja seda juhtus kahel korral eelmisel nädalal. Mitte ainult Al-Farabi, vaid ka väiksemad tänavad olid liikumiseks kõlblikud...Olen tänulik sellepärast, et lennujaamas kulus minu välismaalt tagasi jõudnud perekonnal ainult 20 minutit, et läbida passikontroll ja saada kätte pagas. Novembri kuus Soulist tagasi tulles olin ainuüksi piirikontrolli järjekorras ligi tund, et saada tempel passi. Olen tänulik sellepärast, et meie linna ilmusid uued tänavasildid... Universiaad on kohe lõppemas, aga ei tahaks, et saaks otsa ka kõik hea, mis koos sellega linnas toimus.  Me teame kuidas külaliste jaoks linna paremaks teha, loodan, et see jääb nii ka elanikele,“  kirjutas almatõlane.
Tänu ilmataadi vempudele jäid minu universiaadile kaasaelamised kesiseks. Paaril korral käisin vaatamas kiiruisutamist ja mõned korrad mäesuusaalasid.
Esmaspäeval, 6.veebruaril oli meil tore kokkusaamine, mille organiseeris Kasahstani Eesti saatkond. Kutsutud olid kõik Almatõs elavad nii alalised kui ka ajutised eestlased, värskelt tööd alustanud Eesti aukonsul Almatõs, universiaadi Eesti delegatsioon ja Astanast olid muidugi kohal saatkonna töötajad. Rikkalik pidulaud oli kaetud restoranis nimega Alina, mille omanik on eesti juurtega kohalik Jüri Paal.
Eesti sportlased seekord medalitulemusi ei näidanud, aga igasugune rahvusvaheline suurvõistlus, kuhu sportlane pääseb, on juba muljetavaldav. 

Lumesajus Medeo uisustaadion 
Eestlane Mariin Sarap stardis



Sõit võistluspaika Shymbulaki suusakesusesse


Mäesuusatajate viimane võistlupäev  üllatas super-ilusa ilmaga 


Universiaadi maskott kotkapoeg Sunkar
Otse finišis. Viimane võistluspäev,- meeste slaalom
Meie tubli mäesuusataja Stenn-Mark Virro

Võistlusrada edukalt läbitud, oli päris raske! 


Lilletsermoonia tüdrukud


1 kommentaar: